Insurans Travel Terbaik
Insurans Travel Terbaik |
Adakah anda mencari cari insurans untuk travel jika anda melancong, urusan kerja dan lain lain?
Ya, anda di tempat yang betul. Anda memang sebelum ini ada melancong tapi tidak mengambil insurans travel dan sekarang anda dah ada kesedaran kepentingan insurans travel di luar negara? Baik, ramai yang tidak peduli kerana yakin pihak konsulat Malaysia di luar negara boleh menguruskan kebajikan kita. Benar, tapi ia tidaklah tepat 100%. Ada beberapa perkara yang tidak semua boleh dibantu, terutamanya kes kes berkaitan kesihatan, perubatan, pengkebumian kembali ke tanahair dan lain lain.
Pernah anda dengar berita ini?
Bapa diserang angin ahmar di Lapangan Terbang Heathrow ketika melawat anak graduasi di London, Julai 2016 = Berita lanjut di <SINI>
Bapa diserang angin ahmar di Lapangan Terbang Heathrow ketika melawat anak graduasi di London, Julai 2016 = Berita lanjut di <SINI>
Mari kita bersedia, walaupun hanya sekejap diluar negara, sebenarnya kita dah terputus hubungan bantuan dengan sanak saudara dan majikan di Malaysia.
Berapa kos insurans travel ni? Cuma = RM350 Pelan paling mahal (Setahun ye! bahagi 12 bulan baru RM29.20 )....ala murah je...ingat ribu ribu tadi.
Jadi apa pendapat anda? Berkira nak cover keselamatan diri sendiri atas perkara tak diduga?
Ada yang kata, saya dah ada medical card, apa nak risau....
Jawapan = Baik, cuma check polisi anda, berapa RM di cover bil sehari dan Pay and Claim kan? (kene pakai credit card dulu la jawabnya)
Jawapan = Baik, cuma check polisi anda, berapa RM di cover bil sehari dan Pay and Claim kan? (kene pakai credit card dulu la jawabnya)
Tahukah anda, bil hospital luar negara sangat mahal. Adakah limit credit card anda cukup? Tahukah juga, kalau nak bawa anda kembali (samada hidup atau telah mati), kosnya memakan ratusan ribu riggit! Ya, itulah realitinya....jika anda baca link berita di atas, anda akan faham betapa rumitnya jika ditimpa kemalangan dan ingin kembali ke Malaysia bukannya sesuatu yang mudah.
Dapatkan insurans travel sebelum anda keluar negara.
Kelebihan Insurans Travel ini:
1- Ianya Takaful Islamik (jangan pilih konvensional kerana bukan darurat pun)
2- Harga murah dan berpatutan
3- Coverage tinggi dan menarik
4- Apply mudah. Isi borang, bayar dan dapatkan salinan sijil secara digital dalam emel.
5- Ini adalah pelan kemalangan peribadi perjalanan tahunan yang melindungi jumlah
perjalanan yang tidak terhad dalam satu tahun, tertakluk kepada maksimum 100 hari
bagi setiap perjalanan.
6- No telefon 24 Jam +603 – 2118 3323 . Ya, support 24 jam!
2- Harga murah dan berpatutan
3- Coverage tinggi dan menarik
4- Apply mudah. Isi borang, bayar dan dapatkan salinan sijil secara digital dalam emel.
5- Ini adalah pelan kemalangan peribadi perjalanan tahunan yang melindungi jumlah
perjalanan yang tidak terhad dalam satu tahun, tertakluk kepada maksimum 100 hari
bagi setiap perjalanan.
6- No telefon 24 Jam +603 – 2118 3323 . Ya, support 24 jam!
Kelebihan utama Pelan Takaful MyTravel Partner:
Anda juga boleh mendapatkan khidmat bantuan melalui Support telefon 24 jam +603 – 2118 3323 kami:
Keperluan Visa, Pasport dan Inokulasi =
Maklumat mengenai keperluan vis, inokulasi, pasport atau imunisasi di negara asing.
Maklumat mengenai keperluan vis, inokulasi, pasport atau imunisasi di negara asing.
Maklumat Penerbangan = Maklumat mengenai jadual penerbangan.
Maklumat Cuaca Dunia dan Pertukaran Mata Wang Asing = Maklumat mengenai keadaan cuaca di negara asing serta pertukaran mata wang asing.
Bantuan Kehilangan Bagasi dan Pasport = Butiran seperti nama dan nombor telefon
orang atau pihak yang berkenaan untuk bantuan sekiranya berlaku
kehilangan bagasi atau pasport.
Perundingan Tele-Perubatan = Nasihat perubatan melalui telefon dimana
nasihat tersebut diberikan atas dasar rujukan dan tidak boleh
ditafsirkan sebagai diagnosis.
Perkhidmatan Amaran Peristiwa Dunia = Nasihat pra-perjalanan bagi destinasi perjalanan
Perkhidmatan Kedutaan = Bantuan seperti tunjuk arah ke kedutaan, mendapatkan penggantian dokumen perjalanan dan rujukan undang-undang.
Rujukan Kecemasan Penterjemah = Butiran penterjemah di seluruh dunia
seperti nama, alamat dan nombor telefon sekiranya ahli memerlukan
bantuan untuk perkara kecemasan.
Sumbangan
Tahunan (RM)
|
|||
Kawasan
Anda Melancong
|
Pelan 1
|
Pelan 2
|
Pelan 3
|
Kawasan 1
Australia, Brunei, Kemboja, China, Hong Kong, Macau, India, Indonesia, Jepun, Korea Selatan, Laos, Maldives, Myanmar (Burma), New Zealand, Pakistan, Filipina, Singapura, Sri Lanka, Taiwan, Thailand dan Vietnam. |
240
|
200
|
185
|
Kawasan 2
Eropah, Tibet, Nepal dan Mongolia dan negara negara yang tersenarai di dalam Kawasan 1. |
285
|
240
|
220
|
Kawasan 3
Seluruh dunia dan negara-negara yang tersenarai di dalam Kawasan 1 dan 2 kecuali Malaysia, Afghanistan, Belarus, Cuba, Republik Demokratik Congo, Iran, Iraq, Israel, Liberia, Korea Utara, Somalia, Sudan, Syria dan Zimbawe. |
350
|
290
|
280
|
Contoh;
En Ahmad nak Travel ke London, berapa perlu dibayar?
Lihat, London tidak berada dalam Kawasan 1 dan Kawasan 2, maka di berada dalam Kawasan 3. En Ahmad mahukan Pelan Insurans Travel terbaik dan tak mahu fikir tentang kekurangan pelan pelan ini. Jadi beliau perlu pilih Pelan 1 + Kawasan 3 iaitu = RM350
Lihat, London tidak berada dalam Kawasan 1 dan Kawasan 2, maka di berada dalam Kawasan 3. En Ahmad mahukan Pelan Insurans Travel terbaik dan tak mahu fikir tentang kekurangan pelan pelan ini. Jadi beliau perlu pilih Pelan 1 + Kawasan 3 iaitu = RM350
Ya, hanya isi borang dan buat pembayaran RM350. Anda dilindungi dalam tempoh setahun dari tarikh polisi bermula. Bukan setakat sesi travel London itu sahaja, malah sesi travel yang lain juga. Terbaikkkk.....
FAQ Insurans Travel:
S1: Siapakah yang layak memohon?
J1: Semua rakyat Malaysia, pemastautin tetap Malaysia dan/atau pemegang pas pekerjaan
dan/atau permit kerja Malaysia yang berlepas dari Malaysia untuk perjalanan atas urusan
rasmi atau riadah.
S2: Apakah tempoh maksimum perlindungan?
J2: Pelan ini melindungi jumlah perjalanan tanpa had dalam setahun; tertakluk kepada
maksimum sebanyak 100 hari berturut-turut bagi setiap perjalanan.
S3: Apakah pengecualian-pengecualian di bawah pelan ini?
J3: Diantara perkara-perkara yang tidak dilindungi adalah:
• Keadaan yang sedia ada;
• Perjalanan yang dibuat bertentangan dengan nasihat perubatan atau apabila tujuan
perjalanan adalah untuk mendapatkan sebarang bentuk rawatan perubatan, rundingan
atau khidmat nasihat;
• Sukan profesional atau berbahaya atau apa-apa jenis perlumbaan selain daripada
yang menggunakan kaki.
Senarai di atas adalah tidak lengkap. Sila rujuk kepada sijil anda untuk senarai
pengecualian penuh bagi pelan ini.
S4: Apa yang perlu saya buat sekiranya syarikat penerbangan menghilangkan bagasi
saya?
J4: Anda perlu mengemukakan laporan dengan syarikat penerbangan dan mendapatkan
pampasan daripada mereka. Jika tiada pampasan yang diberikan oleh syarikat
penerbangan, anda boleh memfailkan tuntutan anda dengan kami.
S5: Siapakah yang perlu saya hubungi untuk bantuan kecemasan sekiranya saya
memerlukan pemindahan kecemasan atau penghantaran pulang?
J5: Sila hubungi talian bantuan myTravel Partner 24-jam di +603 – 2118 3323. Pembekal
perkhidmatan kami akan membuat persiapan yang diperlukan untuk anda.
S6: Bagaimanakah caranya untuk saya membuat tuntutan?
J6: Sila maklumkan kepada Takaful Malaysia dengan serta-merta dan sediakan dokumen dokumen tuntutan yang diperlukan dalam tempoh tiga puluh (30) hari selepas pulang
ke Malaysia. Anda boleh muat turun borang tuntutan daripada laman web www.takafulmalaysia.com.my
J1: Semua rakyat Malaysia, pemastautin tetap Malaysia dan/atau pemegang pas pekerjaan
dan/atau permit kerja Malaysia yang berlepas dari Malaysia untuk perjalanan atas urusan
rasmi atau riadah.
S2: Apakah tempoh maksimum perlindungan?
J2: Pelan ini melindungi jumlah perjalanan tanpa had dalam setahun; tertakluk kepada
maksimum sebanyak 100 hari berturut-turut bagi setiap perjalanan.
S3: Apakah pengecualian-pengecualian di bawah pelan ini?
J3: Diantara perkara-perkara yang tidak dilindungi adalah:
• Keadaan yang sedia ada;
• Perjalanan yang dibuat bertentangan dengan nasihat perubatan atau apabila tujuan
perjalanan adalah untuk mendapatkan sebarang bentuk rawatan perubatan, rundingan
atau khidmat nasihat;
• Sukan profesional atau berbahaya atau apa-apa jenis perlumbaan selain daripada
yang menggunakan kaki.
Senarai di atas adalah tidak lengkap. Sila rujuk kepada sijil anda untuk senarai
pengecualian penuh bagi pelan ini.
S4: Apa yang perlu saya buat sekiranya syarikat penerbangan menghilangkan bagasi
saya?
J4: Anda perlu mengemukakan laporan dengan syarikat penerbangan dan mendapatkan
pampasan daripada mereka. Jika tiada pampasan yang diberikan oleh syarikat
penerbangan, anda boleh memfailkan tuntutan anda dengan kami.
S5: Siapakah yang perlu saya hubungi untuk bantuan kecemasan sekiranya saya
memerlukan pemindahan kecemasan atau penghantaran pulang?
J5: Sila hubungi talian bantuan myTravel Partner 24-jam di +603 – 2118 3323. Pembekal
perkhidmatan kami akan membuat persiapan yang diperlukan untuk anda.
S6: Bagaimanakah caranya untuk saya membuat tuntutan?
J6: Sila maklumkan kepada Takaful Malaysia dengan serta-merta dan sediakan dokumen dokumen tuntutan yang diperlukan dalam tempoh tiga puluh (30) hari selepas pulang
ke Malaysia. Anda boleh muat turun borang tuntutan daripada laman web www.takafulmalaysia.com.my
Ingin tahu details apa coverage?
Download Brochure <SINI>